Fejsbuk ty oszuście – recenzja książki B.J. Mendelsona
Jak zawsze postaram się zmieścić w tysiącu znaków. Książka „Social Media to ściema” jest miłym odstępstwem od wszechogarniających zachwytów nad „fejsem” i jemu podobnych. Nie znam innej, która by w równie rzeczowy i bezkompromisowy sposób rozwiewała mit mediów społecznościowych jako taniego narzędzia łatwej sławy i sprzedaży swoich koncepcji i produktów.
Oczywiście należy postawić sobie pytanie czy na pewno wszystkie zarzuty stawiane przez autora są uprawnione. Moim zdaniem nie do końca, choć trudno się z nim w większości kwestii nie zgodzić, bo są poparte przykładami z życia np. korporacji, która wydała 15 mln USD na kampanię fejsbukową i nic z tego nie miała.
Jeśli ktoś myśli, że dzięki swojemu filmikowi na YT stanie się drugim „forfiterem” to książka ta zapewni mu bolesne acz potrzebne otrzeźwienie. Na pocieszenie, autor pokazuje jak sprawić by internet działał na naszą korzyść dzięki networkingowi i wykorzystaniu wirtualnych mediów – w tym społecznościowych. Polecam.