Ćwicz się w strzelaniu
Usłyszałem niedawno ciekawą myśl o sprzedaży, która zawiera w sobie kwintesencję tego czym sprzedaż jest. Otóż według twórcy tej definicji, sprzedaż przypomina Biathlon. Kto lepiej strzela, ten mniej musi biegać. Natomiast kto mniej musi biegać, ten się mniej męczy i jeszcze lepiej strzela.
Tych kilka słów pokazuje dwie ważne kwestie. Po pierwsze, umiejętność dotarcia do osoby, która może podjąć decyzję zakupową (korzystając z analogii Biathlonowej – trzeba dobrze wycelować), a po drugie – skuteczną finalizację transakcji (czyli oddanie strzału we właściwym momencie).
Oczywiście inne aspekty sprzedaży są również istotne jednak te osoby, którym porównanie sprzedaży do Biathlonu przypadnie do gustu, powinni pamiętać, o dwóch wspomnianych umiejętnościach jako kluczowych – jeśli nie mają ochoty na „karną rundę”.