Chcesz kiełbaskę z grilla – zeskanuj sobie kod QR

Czerwiec 12, 2012

Przeczytałem ostatnio ciekawy artykuł Piotra Krawca o kodach QR i o tym w jaki sposób można za ich pomocą realizować sprzedaż (artykuł „Kody QR – czy można dzięki nim zarabiać?” w portalu Nowoczesna Firma). Ponieważ metoda jest dość nowatorska i jednocześnie prosta w zamyśle – postanowiłem umieścić wpis o niej na blogu.

Pewnie wielu z nas codziennie zauważa wokół siebie kody QR. Są one odmianą kodów kreskowych i najczęściej mają postać kwadratów składających się z chaotycznie, na pierwszy rzut oka, rozmieszczonych kropek. W tym chaosie można zakodować dowolną informację: numer telefonu, link do strony www a nawet całe zdjęcia. Widzimy je dość często na plakatach reklamowych czy produktach codziennego użytku. Do ich odczytywania służą aplikacje dostępne na telefony komórkowe. I tu właśnie tkwi sedno użyteczności kodów QR w sprzedaży.

Supermarkety Tesco działające w Korei Południowej umieszczają w pociągach reklamy – plakaty, pokazujące półki sklepowe z umieszczonymi na nich konkretnymi produktami. Obok produktu pokazana jest cena oraz kod QR. Wystarczy zeskanować kody swoim telefonem i w ten sposób utworzyć zamówienie np. na zestaw grillowy: kiełbaski, musztarda, chleb, węgiel i podpałka. Kiedy jedziemy w pociągu z pracy do domu, zamówienie zostaje przesłane do sklepu i kurier dostarcza nam produkty do domu. Można grillować. Rewelacja.

Dane zebrane przez pomysłodawców tej metody sprzedaży wskazują, że ilość klientów sieci wzrosła o 76% a sprzedaż aż o 130%. Widać zatem, że metoda działa i jest skuteczna.

Ilość czasu jaką codziennie wiele osób spędza w środkach komunikacji oraz upowszechnienie telefonów, za pomocą których można odczytywać kody QR sprawia, że ten pomysł na ułatwienie zakupów będzie się – moim zdaniem – coraz bardziej upowszechniał. Choć na razie działa to daleko od Polski to sądzę, że wkrótce możemy spodziewać się pierwszych „jaskółek QR” również i u nas. Wiele bowiem sklepów spożywczych ma już swoje oddziały internetowe  – zakupy za pomocą kodów QR to tylko kolejny krok w tej dziedzinie. Technologicznie jesteśmy już na to przygotowani – teraz potrzeba jeszcze kogoś, kto pierwszy zdecyduje się na taką formę sprzedaży.

Facebook

Archiwa

Zakaz kopiowania materiałów bez zgody autora © 2017