Ile jest wart telefon do klienta

Kwiecień 25, 2012

Zastanawialiście się kiedyś ile warta jest każda rozmowa telefoniczna z klientem? Ciekawą metodę obliczenia, znalazłem w książce Shlomo Vaknina „Mistrz Perswazji”.

Załóżmy, że chcecie zarobić w ciągu roku 100.000 zł a średni dochód z Waszej jednej transakcji to 500zł. Konieczne są jeszcze dwa założenia: jedno na trzy spotkania kończą się transakcją oraz jedna na pięć rozmów telefonicznych kończy się umówieniem na spotkanie. Pierwsze dwa założenia można samemu modyfikować stosownie do własnej specyfiki. Dwa ostatnie – wynikają z danych statystycznych.

100.000 zł podzielone przez 500zł daje 200. Tyle transakcji trzeba sfinalizować, żeby zarobić zaplanowaną kwotę.

200 transakcji pomnóżmy przez 3 (jedno na trzy spotkania kończy się transakcją). Otrzymujemy liczbę 600. Tyle należy odbyć umówionych spotkań z klientami.

600 pomnożone przez 5 (jedna na pięć rozmów telefonicznych kończy się umówieniem na spotkanie) daje 3.000. Tyle rozmów telefonicznych trzeba wykonać, żeby zarobić 100.000 zł.

Powiedzmy, że mamy 6 tygodni w roku wolnych od pracy. Daje to 46 tygodni pracy. Jeśli przyjmiemy, że poświęcamy 3 trzy dni w tygodniu na dzwonienie – daje nam to 138 dni w roku, które poświęcimy na telefony do klientów. 3.000 podzielone przez 138 daje nam 22 rozmowy telefoniczne dziennie.

Zatem wykonując każdego dnia (przez trzy dni w tygodniu) 22 telefony do klientów, zarabiamy rocznie 100.000 zł. Kiedy pomyślimy, że każdy dzień dzwonienia jest warty 100.000 zł – bo 22 telefony jest to norma, której spełnienie doprowadi nas do celu – oznacza to, że każdy telefon jest wart 4.500 zł (100.000 / 22).

Oto wartość pojedynczej rozmowy telefonicznej, która może prawdziwie nakręcić nas do działania.

Każdy może wykorzystać powyższą receptę do obliczenia wartości swojej pracy. Konieczne jest tylko określenie:

– ile chcecie zarobić w ciągu roku

– ile zarabiacie średnio na jednej transakcji

– ile odbytych spotkań z klientami kończy się transakcją

– ile telefonów, maili, faksów lub innych form kontaktu musicie wykonać aby umówić się na spotkanie z klientem bądź wykonać aktywność będącą równoważnikiem spotkania

Po wykonaniu stosownych obliczeń odpowiedzcie sobie na pytanie – na ile kwota, którą otrzymaliście, motywuje Was do pracy?

Facebook

Archiwa

Zakaz kopiowania materiałów bez zgody autora © 2017