Moich 10 sposobów na kreatywność

Grudzień 31, 2014

Jakiś czas temu serwis layerform.com opublikował ciekawą infografikę dotyczącą metod na podtrzymywanie i rozwijanie własnej kreatywności. Metod było aż czterdzieści. Postanowiłem skonfrontować je z własnymi doświadczeniami i wybrać te, które sprawdzają się w życiu i pracy handlowca. Przedstawiam zatem moją własną listę sprawdzonych metod na bycie kreatywnym – temat tym bardziej ważny, że za chwilę ruszy lawina postanowień noworocznych, więc przyda się na pewno odrobina kreatywności.

1. Eksperymentuj – pamiętaj, że nawet nieudane próby mogą nas czegoś nauczyć (a może szczególnie właśnie one). Jeśli wpadniesz na nowy pomysł sprzedażowy – skonfrontuj go z rzeczywistością przez eksperyment w realu. Wnioski na pewno Ci się przydadzą.

2. Socjalizuj się – rozumiem to jako „przebywaj wśród odpowiednich ludzi”. Dzięki otaczaniu się wartościowymi ludźmi, którzy mają otwarte głowy i coś przemyślanego do powiedzenia, możesz wpaść na wiele ciekawych pomysłów. Pamiętaj, że mądrość ludowa mówi, że jesteśmy wypadkową pięciu osób, z którymi najczęściej przebywamy.

3. Opanuj nową umiejętność – czyli po prostu wychodź ze swojej ciepłej i przytulnej strefy komfortu. Dzięki temu zyskasz nowe doświadczenia i odwagę do robienia rzeczy nowych. Cechy bardzo przydatne – nie tylko dla handlowców.

4. Czytaj książki – najszybszy sposób na poznanie opinii i doświadczeń innych ludzi. Kto nie czyta, musi bazować wyłącznie na własnej wiedzy i doświadczeniu. Dzięki książkom – możemy rozszerzyć nasze horyzony w nieprawdopodobnie szybkim tempie. Oczywiście pod warunkiem, że są to wartościowe książki.

5. Słuchaj muzyki, oglądaj filmy – muzyka, której słuchamy potrafi budować w nas nastrój pobudzający kreatywność a filmy zawierają czasem gotowe pomysły, które możemy zastosować w prezentacjach handlowych. Pamiętajmy, że słowa wypowiadane przez aktorów w filmach, są wycyzelowaną wersją normalnej rozmowy, pozbawioną wszelkich zbędnych dodatków. Warto z tego korzystać kiedy mamy do przeprowadzenia rozmowę z klientem. Usunięcie wszystkich niepotrzebnych elementów z wypowiedzi spowoduje, że będzie ona bardziej strawna dla słuchaczy.

6. Zapisuj pomysły – w telefonie komórkowym, zeszycie, dyktafonie. Tam, gdzie Ci wygodniej. Dzięki temu uwalniasz zasoby swojej umysłowej pamięci RAM do tworzenia kolejnych pomysłów.

7. Przestań się bać – dziewięćdziesiąt procent naszych obaw nigdy się nie spełnia. Dlatego warto w sytuacji kiedy opanowuje nas lęk, odpowiedzieć sobie na jedno pytanie – co bym zrobił gdybym się nie bał?

8. Bądź ciekawski – małe dzieci, często bez końca zamęczają swoich rodziców pytaniem „a dlaczego?”. Nie ma powodu, żebyś Ty również nie zadawał sobie i innym tego pytania tak często jak to możliwe.

9. Oglądaj lub słuchaj mówców motywacyjnych – youtube jest pełen takich wystąpień zarówno w polskich jaki i angielskich wersjach językowych. Pamiętaj, że ci ludzie często całe swoje życie poświęcili na szlifowanie swoich umiejętności przemawiania. Możesz się od nich uczyć lub uczyć na ich błędach. Mogą również zainspirować Cię do konkretnych działań. Oczywiście pamiętać należy, że trafiają się również tacy, którzy przemawiają niczym przedsiębiorca pogrzebowy. Jeśli będziesz słuchał regularnie takich przemówień, szybko nauczysz się kto przemawia dobrze a kto nie.

10. Ta lista mogłaby zawierać jeszcze wiele punktów ale skończę na eleganckiej liczbie dziesięć. Ostanią moją poradą jest – kwestionuj rzeczywistość wokół Ciebie. Łam schematy myślenia jakim podlega większość ludzi. W ten sposób będziesz mógł odkryć nowe płaszczyzny działania, nie tylko w pracy sprzedawcy ale również na wielu innych polach. Zadawaj sobie pytania: Czy to co mi mówią jest prawdą? A gdyby podejść do tego od zupełnie innej strony? Dzięki takiemu sposobowi myślenia wpadniesz na wiele ciekawych pomysłów.

I to tyle na dziś. Kończy się kolejny rok. Pozdrawiam wszystkich czytelników ArtOfSale i do zobaczenia już wkrótce – w następnym, 2015 roku.

Facebook

Archiwa

Zakaz kopiowania materiałów bez zgody autora © 2017