Reguła Prawej Ręki

Marzec 22, 2017

Jak wiadomo, większość ludzi na Ziemi jest praworęczna. Jak podaje Wikipedia, praworęcznych osób na świecie jest 85-92%. Ta informacja przypomniała mi się ostatnio kiedy uczestniczyłem w wielkiej imprezie targowej.

Przechodząc z jednej hali do drugiej natknąłem się na schody ruchome (widoczne na zdjęciu). Schody po lewej jechały w dół a schody środkowe i prawe jechały do góry. Innymi słowy, były dwie pary schodów jadących w górę i użytkownicy musieli zdecydować czy jadąc w górę wybiorą prawe czy lewe schody.

Było aż za dobrze widoczne, że większość ludzi wybierała schody prawe. Na schodach lewych – chociaż jechały w tym samym kierunku, stały pojedyncze osoby. Właśnie zadziałała reguła Prawej Ręki. Osoby praworęczne częściej wybierały schody po prawej a ponieważ jest ich zdecydowanie więcej w populacji to i tłok na schodach prawych był zdecydowanie większy.

Tą regułę można z powodzeniem wykorzystać w sprzedaży. Dając klientowi do wyboru produkty, zdjęcia produktów (np. w gazetkach promocyjnych), możemy liczyć na to, że większość klientów więcej uwagi poświęci przedmiotom umieszczonym po prawej stronie. Większe jest również prawdopodobieństwo, że sięgając po przedmioty, klienci częściej będą wybierali te po prawej.

Widać to również w reklamach, w których stosuje się porównania produktów np. na zasadzie „przed i po” albo produktów konkurencji i naszych. Z reguły „te gorsze” wizualizacje lub produkty konkurencji są umieszczone po lewej stronie a „lepsze” – po prawej. Warto o tym pamiętać kiedy będziemy decydować jak umieścić nasze produkty na półkach sklepowych, stołach do degustacji, itp.

Facebook

Archiwa

Zakaz kopiowania materiałów bez zgody autora © 2017