Storytelling w sprzedaży – jak to działa?

Kwiecień 27, 2015

Storytelling (czyli sztuka opowiadania historii) ma ogromne znaczenie w sprzedaży – choć, być może, nie wszyscy zdają sobie z tego sprawy. Pokażę, jak to działa, na prostym przykładzie, który poznałem z prezentacji Adama Piocha na Youtube.

Wyobraźmy sobie, że mamy przed sobą dwa rodzaje naszyjników z pereł. Jeden jest zrobiony z prawdziwych pereł a drugi ze sztucznych. Który z nich przedstawia większą wartość pieniężną? Oczywiście ten z prawdziwych pereł.

Teraz zmieńmy nieco sytuację. Nadal przed sobą mamy dwa naszyjniki z pereł. Jeden jest zrobiony z prawdziwych. Natomiast ten drugi – ze sztucznych – miała na sobie Jacqueline Kennedy w dniu 22 listopada 1963 roku w Dallas, podczas zamachu na prezydenta J.F. Keneddy’ego. Który teraz przedstawia większą wartość pieniężną? Odpowiedź nie jest już taka oczywista jak za pierwszym razem.

Tajemniczym składnikiem, który zwiększył wartość naszyjnika ze sztucznych pereł jest oczywiście historia z nim związana, która nawiązuje do dramatycznych wydarzeń znanych milionom ludzi do dziś. Taka właśnie historia opowiedziana podczas procesu sprzedaży, potrafi z niżej lokowanego produktu zrobić coś, co warto kupić, żeby mieć kawałek dobrej historii w swoim ręku.

To właśnie jest moja, skondensowana definicja storytellingu, która wyjaśnia dlaczego opowiadanie historii działa lepiej niż suche, techniczne fakty dotyczące produktu

Facebook

Archiwa

Zakaz kopiowania materiałów bez zgody autora © 2017