Sześć Zasad Wywierania Wpływu, które każdy handlowiec znać powinien
Doszedłem do wniosku, że prezentując na blogu tematy mające wpływ na życie handlowców, dość często będę przywoływał zasady związane z wywieraniem wpływu społecznego opracowane przez dr. Roberta Cialdiniego.
Aby uniknąć opisywania za każdym razem na czym polega działanie danej zasady wpływu i jednocześnie, żebyście nie musieli co chwila sięgać do fachowej literatury, postanowiłem omówić po kolei każdą z zasad w jak najbardziej przystępny sposób.
Najbliższych kilka wpisów będzie zatem poświęconych tym zasadom. Jest ich sześć i są wynikiem wielu lat pracy a także setek doświadczeń przeprowadzonych przez psychologów na całym świecie. Zostały zebrane przez wspomnianego Roberta Cialdiniego w jego najbardziej znanej książce „Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka”.
Oto sześć zasad wpływu społecznego:
1. Zasada Wzajemności
2. Zasada Niedostępności
3. Zasada Autorytetu
4. Zasada Konsekwencji
5. Zasada Dowodu Społecznego
6. Zasada Lubienia
W najbliższym wpisie pokażę pierwszą z nich – Zasadę Wzajemności.