Sześć Zasad Wywierania Wpływu, które każdy handlowiec znać powinien

Luty 8, 2012

Doszedłem do wniosku, że prezentując na blogu tematy mające wpływ na życie handlowców, dość często będę przywoływał zasady związane z wywieraniem wpływu społecznego opracowane przez dr. Roberta Cialdiniego.

Aby uniknąć opisywania za każdym razem na czym polega działanie danej zasady wpływu i jednocześnie, żebyście nie musieli co chwila sięgać do fachowej literatury, postanowiłem omówić po kolei każdą z zasad w jak najbardziej przystępny sposób.

Najbliższych kilka wpisów będzie zatem poświęconych tym zasadom. Jest ich sześć i są wynikiem wielu lat pracy a także setek doświadczeń przeprowadzonych przez psychologów na całym świecie. Zostały zebrane przez wspomnianego Roberta Cialdiniego w jego najbardziej znanej książce „Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka”.

Oto sześć zasad wpływu społecznego:

1. Zasada Wzajemności
2. Zasada Niedostępności
3. Zasada Autorytetu
4. Zasada Konsekwencji
5. Zasada Dowodu Społecznego
6. Zasada Lubienia

W najbliższym wpisie pokażę pierwszą z nich – Zasadę Wzajemności.

Facebook

Archiwa

Zakaz kopiowania materiałów bez zgody autora © 2017